Gode social media reklame ideer til din byggevirksomhed
Online marketing har et enkelt mål: Skab en attraktion, der trækker folk til din virksomheds hjemmeside, Facebook-side, LinkedIn-side, Twitter-konto osv. Det er klart, at dette er til det online/digitale marked. Så for at udnytte denne strategi skal du oprette overbevisende/attraktive/informative annoncer, der vil vække dine potentielle kunders interesse og trække dem ned ad linjen fra fremmed til kunde til promotor!
Fordelen ved sociale medier er, at du kan vælge organisk at nå ud til og opbygge dit publikum, eller du kan betale for at promovere dine opslag, tjenester og sider. Alle de sociale medier, der er anført nedenfor, er gratis at deltage og bruge, men har mulighed for at betale for annoncer for at udvide din rækkevidde.
Hvorfor? Fordi de fleste er der! Oddsene er at dit publikum (hvis de overhovedet er online) er på Facebook. Lad dig ikke narre, Facebook er ikke kun for opslag (selvom det er en fantastisk måde at promovere dine produkter, salg, tjenester osv.). Det kan være vært for konkurrencer og kampagner. Facebook til din lille virksomhed har apps, du kan integrere, CTA’er (call-to-action knapper), målrettet rækkevidde, analyser og meget mere. Det kan koste en lille investering (i tid og penge), men det har stadig magten til at nå ud til din tiltænkte målgruppe.
LinkedIn – Business Pages, Pulse
LinkedIn Pulse er deres blogging-arena. Hvis din virksomhed skriver en blog, er det tiden værd at sætte på LinkedIn Pulse. Det giver folk og virksomheder mulighed for at skrive deres blogs og nå deres marked gennem tags og nøgleord.
LinkedIn-grupper giver et sted for fagfolk i samme branche eller med lignende interesser til at dele indhold, finde svar, poste og se job, skabe forretningskontakter og etablere sig som brancheeksperter.
Opbyg en tilstedeværelse for din virksomhed på LinkedIn ved at oprette din virksomhedsside, tiltrække følgere og poste virksomhedsopdateringer for at skabe engagement.
Twitter – Integrer alle typer medier
Skab en dynamisk oplevelse for dit Twitter-publikum ved at inkludere forskellige typer medier, såsom billeder og videoer af forskellige byggeprojekter.
Pinterest – Hold dine boards godt organiseret
Pinterest er anderledes end din lille virksomheds Facebook-side, hvor et væld af informationer bliver postet i kronologisk rækkefølge, snarere end i rækkefølge efter vigtighed eller efter emne. Ved at give dig mulighed for at oprette flere boards – for eksempel én for hver kategori af dine produkter eller tjenester – hjælper Pinterest med at holde brugerne engageret, ikke kun i dit generelle indhold, men i indhold, der er specifikt for deres interesser.
Instagram – Post billeder af dine byggeprojekter
Lav en konkurrence, hvor folk deltager. Du kan oprette et hashtag, hvor folk ville tage billeder af sig selv i det rum du har indrettet – de kan endda tagge sig selv eller andre. Du kan give gratis præmier, merchandise eller en procentdel i rabat til dem, der “vandt” eller endda til alle, der deltog.
YouTube – Opret en How-To-video
Folk ser YouTube. Du er ekspert på dit område. Lav en video, der løser et almindeligt problem, som de fleste af dine kunder har. Hvis du sælger værktøjer, skal du sørge for, at folk ved, hvordan de bruger dem korrekt. Eller hvis du opdager, at der er et almindeligt problem, som folk har med et produkt, kan du hjælpe dem ved at poste en video af, hvordan du hurtigt løser problemet.
Dette kan spare dig for masser af tid og være en stor ressource for dine kunder. Husk altid at linke dine videoer til din hjemmeside for mere trafik samt konvertering.